אחת הסכנות הממשיות והמהותיות של חלקי מבנה יצוקים ממגנזיום המותקנים באופנוע, ובהשוואה לחלקי מבנה מאלומיניום, מתבטאת בכך שכל סדק ביציקה, ולו הזעיר ביותר, עלול להתפתח לשבר - בשבריר שנייה, ובאופן מפתיע!
לדוגמה, נפילה של אופנוע על צדו עלולה לגרום לשבר במכסה המגנזיום של המצמד או סלילט הטעינה ו/או ההצתה, אם כי במקרה זה הנזק עשוי להיות בעיקר כלכלי. הואיל ולמכסי צד אלו אין משמעות בטיחותית, אין סיבה לעמוד דום מתוח, אלא אם נשפך שמן מנוע ומגיע למקומות לא רצויים או נעלם ממקומות שבהם הוא חייב להימצא.
אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...
לעומת זאת, כדאי להזכיר את אותם אופנועים המאובזרים במשולשי היגוי, זרועות אחוריות ו/או חישוקי מגנזיום יצוקים. בחודשים האחרונים החלו לייבא ארצה אופנועים סדרתיים בעלי חלקי מבנה ממגנזיום, ולכן עליך לקחת זאת בשיקוליך - בטרם הרכישה של אופנוע חדש. ודאי אם הוא משומש...
חוצמיזה, החשיפה לרשת המקוונת והגישה הנוחה ליצרני AFTERMARKET בעולם כולו, עשויה לפתות אותך לבצע עסקה שלכאורה עשויה להיראות בעיניך כעסקת חייך. אבל, בטרם תחליט להשקיע את מיטב כספך, ולרכוש למכונה הפרטית שלך משולשי היגוי, זרוע אחורית ו/או גלגלי מגנזיום יצוקים – כדאי שתחשוב פעם או פעמיים נוספות. נכון להיום החלקים הללו אינם הכי משתלמים ובודאי לא בטיחותיים כפי שהם אמורים להיות.
חשוב לציין ולהדגיש כי במסלולי המרוץ לדוגמה מחליפים את כל חלקי המגנזיום היצוקים על גבי האופנוע לאחר שזה החליק או התרסק, אפילו אם לא אובחנה על אף אחד מהם שריטה אחת! הסיבה לפאניקה נובעת משיקולים בטיחותיים גרידא, ומתבססת על העובדה כי לא ניתן לאבחן את הסדקים הנ"ל מבעוד מועד במתחם של מסלול המרוצים. הדרך היחידה שניתן לזהות באמצעותה את הסדקים ו/או השברים היא בבדיקת מיקרו?מבנה המתבצעת במעבדת מטלורגיה מוסמכת.
עדיין לא ידוע לי על מעבדות מטלורגיה ניידות שכאלו, ומאחר שכך – כל אופנוע מרוץ שנפל על צדו (אפילו מהרגלית) מפורק לגורמים ומופשט מכל חלקי המגנזיום היצוקים שלו. ספק רב אם הסרת החלקים מטרידה את הספונסרים או הטיונרים של הקבוצה מההיבט הכלכלי, אך הדאגה לבטיחותו של הרוכב היא בראש מעיינם, ובכך אני יותר מבטוח.
ואתה, קורא יקר... שלא כמו רוכב מרוצים הנתמך על?ידי קבוצת מרוצים, עלול להפסיד פעמיים. ההפסד הכלכלי אמנם עלול להסתכם בסכום לא מבוטל, אך הוא אינו מטריד אותי יתר על המידה. לעומת זאת, בטיחותך בהחלט מעסיקה אותי.
מהאמור עד כה ברור לך כי סגסוגות המגנזיום אכן דורשות ממהנדסי המתכות בכלל ומהנדסי האופנועים בפרט המון תשומת לב, אלא שמעלותיהן הנשגבות ממשיכות להניע את המחקר והפיתוח סביבן. חרף הסכנות שהוזכרו לעיל בהקשר של הסגסוגות הייחודיות הללו יש לציין כי לא ניתן להימנע מלהעניק להן ציפויים כימיים וצביעות אבקתיות ייחודיות. אלו מקנים לחלקים את המראה הזהוב-חום היפהפה שלהם.
תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה :-)
אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך.
קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...
YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.
מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)
שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com